zaterdag 13 september 2014

baby kaartje

Geboortekaartje gemaakt met Bister voor Senn, de kleinzoon van Ballie
.Hiervoor blauwe en groene Bister gebruikt omdat die kleuren  ook in het 
geboortekaartje zitten.
Deze kan maandag op de post.


Deze kaart doet mee aan de Stampinback card Challenge
Groetjes Ank

zaterdag 2 augustus 2014

Bister kaart

Deze keer de bloemblaadjes eens lekker roze gekleurd met memento markers.
De bold bloemen onderaan zijn met verschillende roze tinten fluid chalk gestempeld.
Ook hier weer gewerkt op een Bister achtergrond.
Normaal ben ik zo'n nieuwe hype altijd snel beu maar de Bister verveeld me nog steeds niet.
Al is het alleen al omdat het toch steeds een verrassing is hoe het uit gaat pakken.
De stempels zijn allemaal uit de Idiot flower KIT.

Groetjes Ank

maandag 14 juli 2014

" schilderijtje"

Voor het naar bed gaan toch nog even gestempeld.
Ik heb van deze voorstelling al een aantal A6 kaarten gemaakt in diverse kleuren maar wilde kijken of het ook groter kon en of het er dan ook nog mooi uit zou zien.
De stempels groeien immers niet met het formaat kaart mee.
Hier dus een nachtelijk landschap op een half A4 gemaakt.
Ik heb met Distress Black Soot en Chipped Saphire gewerkt.
En nu is het ondertussen hier ook nacht en hoogste tijd om naar bed te gaan.


Groetjes Ank

vrijdag 11 juli 2014

Challenge kaart van Patricia Kat

Deze kaart heeft Patricia gemaakt voor de Stampinback Card challenge.
Een super leuke kaart Patricia en bedankt dat je toch mee wilde doen door je kaart op mijn blog te laten plaatsen.


Groetjes Ank

vrijdag 4 juli 2014

Fashionista samen met Idiot flowers

Dit Bister achtergrondje had ik nog liggen en heb hier de Idiot Flowers voor de verandering eens gecombineerd met de Catwalk dames van de Fashionista KIT.
Dezelfde werkwijze als de andere Bister en chloor kaarten.


groetjes Ank

Be Amazed


Ik ben echt helemaal weg van de Bister achtergronden met daarop bloemen van de Idiot Flowers KIT.
Alles gestempeld met StazOn op een ondergrond van gele, rode en groene Bister.
De tekstjes zijn op een apart stukje karton gestempeld en opgeplakt.
De bloemen ontkleurd met Chloor en met een witte Paint Sharpie extra wit gemaakt.

Groetjes Ank

woensdag 2 juli 2014

Schilderijtje

Binnenkort gaan we weer een You Tube filmpje maken.
Voordat we werkelijk gaan filmen maak ik altijd eerst een " proefje" of meestal een aantal zelfs.
Deze keer heb ik mijn proefkaart ingelijst.
Een soortgelijke kaart  heb ik al eerder gemaakt en zit ook in mijn boekje en het is 1 van de kaarten waarbij ik heel vaak de vraag heb gekregen hoe ik deze gemaakt had.
Die uitleg komt dus binnenkort in een filmpje op You Tube maar bij deze alvast de proef versie in een lijstje.


Groetjes Ank

vrijdag 6 juni 2014

Stencil anders gebruikt.

Voor deze kaart heb ik een stencil op SB karton gelegd en aan de achterkant vast geplakt met schilders tape.
Daarna alle cirkels inkleuren met Memento markers en omlijnen met een micron pen.
Stencil verwijderen en met een micron pen alle cirkels nogmaals uit de losse pols omlijnen.
Een paar waterdruppels op de gekleurde bollen laten vallen en ook omlijnen. Extra wit maken met een Sharpie witte paint marker.
Paar stempels erop en een tekst om het af te maken.

Groetjes Ank

zondag 1 juni 2014

Bister kaart

Na al een aantal Bister achtergrondjes te hebben gemaakt op poreus papier ( zoals het zou horen ),
kon ik het toch niet laten om een heel A4 Stampinback karton met Bister te kleuren en maar zien wat ervan komt.
Mijn verwachtingen waren niet heel groot.
SB karton is immers glad en niet heel poreus maar tot mijn verbazing werd de kleur prachtig opgenomen door het karton.
Eenmaal droog heb ik het A4 in A6 stukken gesneden om verder te verwerken.
Ik vond ze super gaaf.




En hieronder de kaart die ik met achtergrond nr 3 heb gemaakt.
De nieuwe poezen stempel ingekleurd met Bister Mahonie en nog voordat het droog was met het penseeltje en water streepjes en stipjes gezet en gedept met keukenpapier.
Gemaskerd en de grote bloemen stempel erover gezet.
Omlijnt met een witte Sharpie.
Tekst erbij en klaar.
Meteen ook een bijdrage aan de Stampinback Card Challenge van juni met als thema CATS.


Groetjes Ank

zaterdag 24 mei 2014

Gelli plate geklieder

Ik wilde eigenlijk al een hele poos een gelli plate.
Mezelf kennende weet ik ook dat een gelli plate weer echt iets is wat ik dan een paar keer gebruik en  dan bedenk dat het kliederen met verf niet zo mijn ding is en dan vind ik een gelli plate toch wel een duur hebbeding.
Al zoekende kwam ik op internet een recept tegen om zelf een gelli plate te maken en dat vind ik dan weer wel een uitdaging.
Klik HIER voor de link naar het recept.
Dus hup naar de drogist voor Glycerine en naar Appie voor gelatine.
Het is zo simpel als wat en mijn gelli plate ziet er ook inderdaad precies uit zoals verwacht.
Vervolgens had ik HIER een leuke techniek gevonden die ik dan wilde proberen met de acryl verfjes die ik voorhanden had.
Ik had alleen 1 probleem.... bij het opbrengen van de tweede laag verf over de al droge laag, bleef de droge laag aan mijn brayer hangen en rolde die er zo mee af ??
Dat was niet helemaal de bedoeling. Ligt het aan de brayer ( ik heb een harde ipv een zachte ) aan mijn acryl verf of toch aan de home made gelli plate ?
Hoe dan ook, het eind resultaat was toch nog wel aardig.
Voor deze print heb ik geen SB karton gebruikt maar zwaar glad wit fotokarton.
En zo heb ik weer een pagina voor mijn Art Journal boekje


Groetjes Ank