zondag 1 november 2015

Stampinback Challenge herfst

Deze maand hebben we het thema herfst voor de SB challenge.
Voor mij de kleuren geel, groen en dieprood.
De bladeren die van de bomen waaien, hier ligt het al weer helemaal vol.
En de vieze, natte laarzen na een wandeling door het bladerdek hier met de hond.


Groetjes Ank

maandag 19 oktober 2015

Discover


Eerst alle stazOn afdrukken gemaakt op A6 SB karton.
De ballerina daarna maskeren.
Met versamark alle witte afdrukken van de bordertjes en pijltjes gemaakt en ge-embossed met clear poeder.
De achtergrond sponzen en oppoetsen met keukenpapier om de inkt van de embossing te verwijderen.
Masker verwijderen en de ballerina en cijfers inkleuren met Memento of Distress markers.
De ballerina, cijfers, spetters en pijltjes zijn van KIT 155
Het onderste witte kantje en het stuk kant ter hoogte van haar buik is van sheet 122B
De bolletjes, sterretjes en stiklijntjes zijn van sheet 135A
De tekst " discover" is een deel van een grote achtergrondstempel.

Groetjes Ank

maandag 12 oktober 2015

Natural Beauty

Stempel de drie bloemen met StazOn en masker de stempel af.
Stempel het grote ovaal over de gemaskerde bloemen.
Het masker kan er nu weer af.
Stempel het tekstje met StazOn en kleur alles in.
Het zwarte randje is getekend met een Artigo lakstift door twee wiebelijntjes naast en door elkaar te tekenen en de ruimte ertussen op te vullen.


Groetjes Ank

maandag 5 oktober 2015

Baby op komst


Ja het is zover, ons vierde kleinkind is onderweg.
Het lijkt ondertussen of het niet anders kan want ook dit kleinkindje zal in mei geboren gaan worden.
De zwangere dame stempel en handjes linksboven zijn van sheet 130B.
Alle andere stempels zijn van sheet 154B.
Ingekleurd met Memento markers op SB karton.

Groetjes Ank

donderdag 1 oktober 2015

Glas in lood

Voor de Challenge op ons challenge blog deze kaart gemaakt.
Met het thema glas in lood heb ik deze keer een kaart gemaakt met weinig stempels, alleen een tekst van Stampinback.


Ik heb eerst met een potlood een paar horizontale en verticale  lijnen getrokken.
Als je een beetje hard drukt heb je later een beetje een groefje voor de definitieve marker.
Daarna nog twee driehoeken erin getekend en met een multi cirkel stencil een paar cirkels.
Daarna heb ik met een zilver marker die ik nog ergens ver weg vond, de lijnen uit de losse pols overtrokken.
Met memento markers alle vakjes ingekleurd.
Met opzet de kleur met mijn vinger wat over de rand van het volgende vakje gesmeerd.
De zilver marker werkte mooi als een resist en kon ik schoon poetsen met een keuken papiertje.
Nu lijken het net echte loodstrips tussen de gekleurde vlakken.
Tekstje op een zelfklevend label gestempeld, uitgeknipt en opgeplakt.

Groetjes Ank

maandag 28 september 2015

Paris

Heerlijk om soms eens terug te grijpen naar die hele oude stempels.
Hier is dat de dame Grace.
Ook de eifeltoren gaat al een poosje mee.
Deze twee oudjes gecombineerd met nieuwe stempels uit KIT 154 en KIT 155.
Eerst Grace gestempeld en gemaskerd met StazOn midi Ganache.
daarna de bloemencollage rechts, die hoef je niet te maskeren.
Stempel de eifeltoren er tussenin en vul de achtergrond verder in met stempels uit KIT 154 en KIT 124 ( van de eifeltoren )


Kleur de bloemen en Grace in met Memento markers.
Op de achtergrond heb ik het stempelkussen Aged Mahogany zo hier en daar op het karton gedrukt.
Mijn stempelkussen is een beetje droog dus werden de inkt afdrukken van het kussen niet te overheersend.
Daarna over de hele achtergrond gesponsd met Distress inkt Vintage photo en Fossilized Amber.
Accentjes met een witte Sharpie en waterspetterjes.
Kadertje rond de kaart getekend met een Artigo lakstift en het buitenste randje opgevuld met een witte Sharpie.

groetjes Ank

maandag 14 september 2015

Let's Dance


De ballerina gestempeld met StazOn op SB A6 karton en gemaskerd.
De bloemen collage aan de rechterkant over de ballerina gestempeld en nogmaals aan de linkerkant om de lege ruimte op te vullen.
Daarna de cijfers erboven afdrukken ( ik had ze hier nog aan elkaar laten zitten )
De smalle strook die er over bleef opgevuld met de swirl pijltjes en met de spetter stempel alle te lege ruimtes opgevuld.
Nu kan het masker eraf en kan het kleuren beginnen.
Uiteraard doe ik dat met Memento markers.
Wil je met potloden kleuren dan moet je ook ander papier kiezen.
Wat water spettertjes en een witte Sharpie om het af te maken.
Stempels komen allemaal uit KIT 155.

Groetjes Ank

woensdag 9 september 2015

Nog eentje

Gewoon omdat het zo leuk is om te doen.
Zie de beschrijving in de vorige post.
Of bekijk het youtube filmpje hier.


Groetjes Ank

zaterdag 5 september 2015

Op verzoek

Een beschrijving van deze kaarten die ik eerder op facebook heb geplaatst.
Beide kaarten zijn op dezelfde manier gemaakt alleen met andere stempels.


Hieronder de beschrijving of bekijk mijn youtube filmpje hier, met andere stempels maar hetzelfde pricipe.

Op SB karton eerst alle afdrukken gemaakt met StazOn. Voor de script achtergrond heb ik de stempel met 2 kleuren StazOn be-inkt.
De clown en twee meisjes ingekleurd met Memento markers en de hele achtergrond gesponst met Distress inkt, ook in de cirkels.
Daarna met een waterpenseel de inkt in de cirkels opgelost en opgenomen met keukenpapier.
SB karton is hiervoor wel een must omdat het water hier even op blijft liggen en er niet meteen intrekt.
Veeg ook de punt van het waterpenseel steeds af op keukenpapier.
Maak daarna met een grijze Memento marker de schaduw aan de 1 kant binnen in de cirkels en aan de andere kant aan de buitenkant.
Ik gebruik daarbij mijn vinger om de inkt wat uit te smeren en herhaal dit tot het donker genoeg is naar mijn zin.
Geef op dezelfde manier de clown of meisjes wat schaduw aan 1 kant.
Gebruik een witte Sharpie en wat waterspetters voor lichte accenten.
Ik heb hier allemaal wat oudere stempels gebruikt en de cirkel ( uit de chocolade / koffie KIT) heb ik hiervoor " verknipt" door het binnendeel eruit te knippen waardoor het twee losse stempels zijn geworden.

Groetjes Ank.

dinsdag 1 september 2015

Challenge 50 tinten rood

De uitdaging op het SB Challenge blog voor de maand september...
Minimaal 50 % rood / 50 tinten rood
Doen jullie ook mee ?


Bekijk even waar je de bloemen collage zou moeten zetten om ook de danseres op de juiste plek te kunnen zetten. Stempel de bloemen nog NIET.
Ik denk dan heel simpel, ongeveer zoveel cm van onder en zoveel cm van rechts moet het voetje komen.
Stempel de danseres daarna met StazOn en maak ook een masker en masker de danseres.
Stempel de bloemen collage over de danseres en probeer het zo uit te mikken dat het voetje in het hart van de onderste bloem staat.
Stempel hem ook op maskerpapier.
Knip de bloemen uit het maskerpapier en masker de bloemen ook af.
Draai de bloemen stempel nu ondersteboven en stempel de bloemen nog een keer boven de andere bloemen.
Zo krijg je niet de script en stippels erbij zodat je "lege" ruimte overhoud voor de vlinders.
Na het stempelen van de vlinders alle maskers verwijderen en met verschillende tinten roze en rood in gaan kleuren.
De puntjes op de i zetten met een witte paint marker en zwarte fineliner.
Tekstje is van sheet 129 B
Alle andere stempels van KIT 155

Groetjes Ank