vrijdag 1 mei 2015

Challenge voor Mei

De Stampinback challenge voor de maand mei heeft als thema NUMBERS.
Voor de challenge heb ik een eenvoudige bijdrage gemaakt.
Op zwart cardstock de cijfers ( kit 153) gestempeld met Hero witte inkt.
Daar omheen met een stencil en witte Sharpie de ovalen getekend.
De cijfers wit ingevuld met een Sharpie, daar waren wel 2 lagen voor nodig.
Tekstje ook gestempeld met Hero inkt.
Nog een stiklijntje met een witte Sharpie en op een witte kaart geplakt.


Groetjes Ank

zondag 26 april 2015

Giraffe at sunset


Deze stempel van de giraf heb ik eigenlijk al een hele poos want ik was er meteen verliefd op en toch ... bleef hij liggen, tot afgelopen nacht.
Het idee eenmaal in mijn hoofd, moet het op papier dus daar zat ik terwijl de rest van Nederland waarschijnlijk al in diepe rust was.

De giraf gestempeld met zwarte StazOn.
De zwarte vlekjes in zijn vacht gekleurd met een bruine Posca marker ( want die dekt zo lekker over StazOn )
Ook de zwarte waterlijntjes heb ik weg gekleurd met blauw en wit.
De rest heb ik ingekleurd met Memento markers en gesponsd met Distress inkt.
Met een baby doekje wat inkt weg gehaald uit het water als reflexie van de ondergaande zon.
Tekst erbij en wat zwarte takjes om het tot een geheel te maken.

Groetjes Ank

zondag 19 april 2015

Black & White


En toen had ik vanmiddag zomaar heel even tijd om te spelen met een nieuw stencil.
Dit is een smal stencil van 8 x 15 cm en daarmee ook lekker voordelig.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik ook even goed heb moeten kijken maar als je het gezicht eenmaal ziet is het duidelijk.
Ik heb het stencil eerst licht gesponst om de aftekening op mijn SB karton te zien.
Daarna de outline overgetrokken en helemaal zwart ingekleurd.
De dame met verrekijker gestempeld, gemaskerd en de klok gestempeld.
Die weer gemaskerd en de diamond achtergrond daar weer boven gestempeld.
De cijfers zijn een deel van een grote stempel.
Daar overheen de typewriter achtergrond gezet.
De verrekijker en de rand van de klok heb ik ook zwart gekleurd.
Hier en daar met kleine voetstapjes en de prikkeldraad stempel de " gaten" nog wat opgevuld.
Toch heeft het wel wat ... dat zwart wit.

Groetjes Ank

woensdag 25 maart 2015

One layer baby kaartje


Ik ben hier begonnen met behulp van het multi ovaal stencil een ovaal te tekenen op een A6 SB karton.
Daarna het stencil 2 x een stukje verlegd en nog 2 ovalen er doorheen getekend.
Teken daarna hier en daar wat bolletjes.
Ik heb de binnenmaat van het grootste ovaal gebruikt.
Hier vervolgens de kleine sleeping baby in gestempeld en de tekst ernaast met StazOn Jet Black.
Inkleuren met Memento markers.
Omdat ik het toen wel erg strak vond heb ik de rand van het karton bewerkt door er met de " scherpe" kant van een liniaal op te tikken zodat er allemaal deukjes ontstaan.
Echt een snel klaar kaartje.

Groetjes Ank

donderdag 19 maart 2015

Marilyn Monroe

Ik vind dit Monroe stencil zooo gaaf.
Hier gebruikt op een water color achtergrond die nog rond slingerde op mijn werkplekje.
De dansende dame is een open stempel die ik met een zwarte Sharpie helemaal heb ingekleurd.
Vraag me niet waarom er op de foto zo'n lichte vlek in het zwarte stuk zit ?
Nog wat ruitjes met een stencil gesponst en met dezelfde inkt een script stempel erbij afgedrukt.
Doordat ik een achetrgrond heb gebruikt die al klaar lag was dit eigenlijk een snelle kaart.


Groetjes Ank

zaterdag 14 maart 2015

Perfect


Behalve de woordjes, die zijn er later opgeplakt, bestaat de A6 kaart maar uit 1 laag.
Het ovaal heb ik getekend met behulp van een multi stencil en de ultra fijne kant van een twin tip Sharpie.
Veel gemaskerd en ingekleurd met Memento markers.
Blijft heerlijk om de markers als inkt te gebruiken op SB karton. Het enige stempelkarton waarbij je de kleuren met je vingers kunt mengen.
Tekst, Dame en de swirl die ik als achtergrond op de onderste helft heb gebruikt zijn allemaal van KIT 152
De rozen en klaproos border zijn van sheet 137 A
Witte accentjes gezet met een paint Sharpie
( momenteel uitverkocht maar zijn besteld )

Groetjes Ank

vrijdag 13 maart 2015

KiCo / SB kaart

One layer kaart, helemaal gemaakt door te maskeren.
De polaroid stempel is een SB stempel, de andere zijn van KiCo.
Er is geen sponsje aan te pas gekomen.
Helemaal gekleurd met Memento markers en mijn vingers hahaha.


Groetjes Ank

donderdag 12 maart 2015

Het zal je maar gebeuren ...

Mijn dochter had vandaag een condoleance kaartje nodig.....of wij die nog hadden.
Nu hebben wij nog heel veel drukwerk condoleance kaarten uit onze winkel dus daar kon ik haar wel 1 2 3 mee helpen.
Alleen vertelde ze toen dat het om een overleden baby ging. Drie maanden te vroeg geboren en na een infectie overleden.
Het zal je maar gebeuren, ik werd er helemaal akelig van en besefte na het zien van het geboorte / rouwkaartje dat een standaard " grote mensen" condoleance kaart daar niet gepast voor was.
Ik heb voor haar een condoleance kaartje gemaakt in de stijl van het rouwkaartje.
Niks zwart, grijs en kil maar een lief kaartje met wel wat kleur.
Het klinkt een beetje raar om te zeggen dat ik dit kaartje met plezier gemaakt heb maar het heeft me wel veel voldoening gegeven.
Ik heb geen tekst op de kaart gezet, denk dat een woord van medeleven binnenin de kaart beter is.


Al lijkt het zo op het eerste gezicht niet zo, het is een one layer kaartje.
Helemaal gemaakt door te maskeren en een hartjes stencil te gebruiken.
De basis was een 11 x 11 cm SB kartonnetje waarbij de vlinder rechtsboven in de hoek stond.
Ik heb van de boven en rechter zijkant een stukje afgesneden om de vleugels van de vlinder heen.
Zo lijkt het of de vlinder van het kaartje af wil vliegen.
Alles ingekleurd met Memento markers.

Vlinder stempel : sheet 123 B

groetjes Ank

woensdag 11 maart 2015

kusje kusje kusje

Nog een kaartje gemaakt voor de SB challenge.
De stempels zijn van KIT 152.
Een eenvoudige kaart die geen uitleg nodig heeft denk ik.


Groetjes Ank

zondag 1 maart 2015

Stampinback challenge maart

Voor de Stampinback challenge heeft Wiepke het thema TEKST in de hoofdrol gekozen.
En natuurlijk leent het nieuwe rubber van KIT 152 zich daar helemaal voor.
Dit is mijn bijdrage ...


Ik heb eerst op een stuk SB karton de plankjes achtergrond van KIT 145 met grijze StazOn gestempeld.
Daar overheen heb ik de Happiness tekst stempel van de nieuwe KIT gestempeld met StazOn Jet Black en in reepjes geknipt.
De uiteinden van de reepjes heb ik op maat gescheurd.
Met Memento markers ieder reepje gekleurd en de randen met zwarte inkt bewerkt.
Op de A6 achtergrond kaart heb ik de steentjes, ook van KIT 145 afgedrukt en op de lege tussenruimten de grote zeepbelletjes.
De tekst reepjes zijn met foamtape op de ondergrond geplakt en dat heb ik bewust een beetje schots en scheef gedaan.

Groetjes Ank