donderdag 19 maart 2015

Marilyn Monroe

Ik vind dit Monroe stencil zooo gaaf.
Hier gebruikt op een water color achtergrond die nog rond slingerde op mijn werkplekje.
De dansende dame is een open stempel die ik met een zwarte Sharpie helemaal heb ingekleurd.
Vraag me niet waarom er op de foto zo'n lichte vlek in het zwarte stuk zit ?
Nog wat ruitjes met een stencil gesponst en met dezelfde inkt een script stempel erbij afgedrukt.
Doordat ik een achetrgrond heb gebruikt die al klaar lag was dit eigenlijk een snelle kaart.


Groetjes Ank

zaterdag 14 maart 2015

Perfect


Behalve de woordjes, die zijn er later opgeplakt, bestaat de A6 kaart maar uit 1 laag.
Het ovaal heb ik getekend met behulp van een multi stencil en de ultra fijne kant van een twin tip Sharpie.
Veel gemaskerd en ingekleurd met Memento markers.
Blijft heerlijk om de markers als inkt te gebruiken op SB karton. Het enige stempelkarton waarbij je de kleuren met je vingers kunt mengen.
Tekst, Dame en de swirl die ik als achtergrond op de onderste helft heb gebruikt zijn allemaal van KIT 152
De rozen en klaproos border zijn van sheet 137 A
Witte accentjes gezet met een paint Sharpie
( momenteel uitverkocht maar zijn besteld )

Groetjes Ank

vrijdag 13 maart 2015

KiCo / SB kaart

One layer kaart, helemaal gemaakt door te maskeren.
De polaroid stempel is een SB stempel, de andere zijn van KiCo.
Er is geen sponsje aan te pas gekomen.
Helemaal gekleurd met Memento markers en mijn vingers hahaha.


Groetjes Ank

donderdag 12 maart 2015

Het zal je maar gebeuren ...

Mijn dochter had vandaag een condoleance kaartje nodig.....of wij die nog hadden.
Nu hebben wij nog heel veel drukwerk condoleance kaarten uit onze winkel dus daar kon ik haar wel 1 2 3 mee helpen.
Alleen vertelde ze toen dat het om een overleden baby ging. Drie maanden te vroeg geboren en na een infectie overleden.
Het zal je maar gebeuren, ik werd er helemaal akelig van en besefte na het zien van het geboorte / rouwkaartje dat een standaard " grote mensen" condoleance kaart daar niet gepast voor was.
Ik heb voor haar een condoleance kaartje gemaakt in de stijl van het rouwkaartje.
Niks zwart, grijs en kil maar een lief kaartje met wel wat kleur.
Het klinkt een beetje raar om te zeggen dat ik dit kaartje met plezier gemaakt heb maar het heeft me wel veel voldoening gegeven.
Ik heb geen tekst op de kaart gezet, denk dat een woord van medeleven binnenin de kaart beter is.


Al lijkt het zo op het eerste gezicht niet zo, het is een one layer kaartje.
Helemaal gemaakt door te maskeren en een hartjes stencil te gebruiken.
De basis was een 11 x 11 cm SB kartonnetje waarbij de vlinder rechtsboven in de hoek stond.
Ik heb van de boven en rechter zijkant een stukje afgesneden om de vleugels van de vlinder heen.
Zo lijkt het of de vlinder van het kaartje af wil vliegen.
Alles ingekleurd met Memento markers.

Vlinder stempel : sheet 123 B

groetjes Ank

woensdag 11 maart 2015

kusje kusje kusje

Nog een kaartje gemaakt voor de SB challenge.
De stempels zijn van KIT 152.
Een eenvoudige kaart die geen uitleg nodig heeft denk ik.


Groetjes Ank

zondag 1 maart 2015

Stampinback challenge maart

Voor de Stampinback challenge heeft Wiepke het thema TEKST in de hoofdrol gekozen.
En natuurlijk leent het nieuwe rubber van KIT 152 zich daar helemaal voor.
Dit is mijn bijdrage ...


Ik heb eerst op een stuk SB karton de plankjes achtergrond van KIT 145 met grijze StazOn gestempeld.
Daar overheen heb ik de Happiness tekst stempel van de nieuwe KIT gestempeld met StazOn Jet Black en in reepjes geknipt.
De uiteinden van de reepjes heb ik op maat gescheurd.
Met Memento markers ieder reepje gekleurd en de randen met zwarte inkt bewerkt.
Op de A6 achtergrond kaart heb ik de steentjes, ook van KIT 145 afgedrukt en op de lege tussenruimten de grote zeepbelletjes.
De tekst reepjes zijn met foamtape op de ondergrond geplakt en dat heb ik bewust een beetje schots en scheef gedaan.

Groetjes Ank

vrijdag 20 februari 2015

Zeldzaamheid

Het gebeurd eigenlijk zelden of nooit dat ik met NIET Stampinback stempels speel.
Vandaag een uitzondering op die regel, gewoon omdat ik daar zin in had en ooooh wat was dat lekker.
Het zijn al behoorlijk oude stempels van Home Impressions, tegenwoordig nog steeds te koop bij 
Deze kaart is gestempeld met StazOn Ganache en ingekleurd met een combinatie van Memento markers en sponzen met Distress inkt.

Groetjes Ank

zondag 1 februari 2015

Februari Challenge

Het thema van de februari challenge van Stampinback is deze keer, 
Love is in the air.
Ik heb voor mijn bijdrage een valentijnskaart gekozen maar natuurlijk had ieder ander onderwerp waar liefde vanaf straalt gekund.


Gebruikte stempels :

Ik heb de bold boomtak be-inkt met StazOn jet black maar in plaats van de inkt op de stempel te kloppen heb ik het inktkussen over de stempel getrokken waardoor er horizontaal zwarte en grijze strepen over de stempel lopen en een soort van hout structuur aan de afdruk geven.
De hartjes heb ik ingekleurd met Memento markers, een lijntje naar de takjes getrokken met een Micron pen. 
De hartjes heb ik opgevuld met Glossy accents waardoor ze mooi glanzend bol staan.
Dit kreeg ik helaas niet gevangen op de foto.
Tekst erbij en de witte 11 x 11 cm SB kaart met foamtape op een dubbele kaart geplakt. 

donderdag 1 januari 2015

Let's Party

En toen was het zomaar ineens alweer de laatste dag van het jaar.
Ongelooflijk hoe snel dit jaar weer voorbij is gevlogen.
Wij wensen iedereen een geweldig, maar vooral veilig uiteinde
en voor 2015 de allerbeste wensen, een goede gezondheid en veel creativiteit.

2015 luiden we dan ook meteen in met de release van KIT 151
Deze kaart, net als die van vorige week, gemaakt met colorit en een stencil.

Mijn gezondheid heeft me op het einde van 2014 behoorlijk in de steek gelaten. Laten we hopen dat het in 2015 een stuk beter gaat zodat ik ook weer volop kan stempelen en de beloofde video voor jullie kan maken.


Deze kaart is tevens mijn bijdrage voor de januari  Stampinback Card Challenge. met als thema let's Party / feest.

Groetjes Ank


zaterdag 1 november 2014

November stampinback challenge

Deze maand is de herfst het thema van de 
Ik heb voor mijn deelname een eenvoudige kaart gemaakt.
De boom gestempeld met StazOn en met een spikkeltjes stempel de verschillende kleurtjes distress gestempeld als herfst blaadjes en ondergrond.
Het tekstje is een gratis stempel van de Craft Stamper.

Groetjes Ank